.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۹۸ درصد علل بروز حریق جنگل در مازندران انسانی است
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - ساری علل بروز ۹۸ درصد حریق عرصه های طبیعی در استان را ناشی از عوامل انسانی دانست.

به گزارش شمال نیوز، سرهنگ مجید ذکریایی با اشاره به اخطارهای هواشناسی و گرمای هوا گفت: بیش از ۹۸ درصد علل بروز آتش در عرصه‌های طبیعی انسانی است و با وزش باد گرم در جنگل، سبب حریق می‌شود.

وی با اظهار اینکه آتش سوزی‌ها خسارت‌های سنگینی به عرصه‌های ملی وارد می‌کند، افزود: بخشی از آتش سوزی در فصل برداشت محصولات کشاورزی ناشی از سرایت آتش از مزارع به عرصه‌های طبیعی است.

وی آتش زدن کاه و کلش را در مزارع کشاورزی ممنوع دانست و گفت: آتش سوزی بقایای کشاورزی سبب آلودگی هوا و فقیرشدن خاک و از بین رفتن موجودات خاک می‌شود و اثرات آن در آینده مشهود خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - ساری با اشاره به چهار هزار کیلومتر مرز مشترک با مستثنیات و روستاها به کشاورزان توصیه کرد که پس از برداشت محصولات از آتش زدن کاه و کلش خودداری کنند.

سرهنگ ذکریایی به اختصاص دو دستگاه بالگرد برای اطفای حریق در منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: در آتش سوزی اخیر در سوادکوه با بهره گیری از بالگرد توانستیم آتش را کامل مهار کنیم.

وی با بیان اینکه بالگرد در پرواز و امدادرسانی با محدودیت روبرو است، خواستار همراهی مردم و جوامع محلی برای پیشگیری از بروز حریق شد.

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.034 seconds.